Search This Blog

Monday, August 7, 2017

המאבטח מאילת שהפך למקובל


ואז, בסוף הפגישה בינינו, שאלתי את "המאיר לבריות": אז מה אתה רואה עלי?

הוא ביקש מעוזרו לצאת מהחדר כדי לשמור על הפרטיות, הסתכל עלי, הוסיף גלגול קל של העיניים ואמר: "אני רואה תאומות. יש לך תאומות?"
עניתי שלא.
"אז בטח יש לך בנות".
"לא", חזרתי שוב.
"אז אולי יהיו לך בנות", אמר.
"אולי", אמרתי אני, "בעזרת השם. מי יודע".
המאיר לבריות שוב עצם את עיניו, פקח אותן ואמר: "אני רואה שעברת דירה בחצי השנה האחרונה".
"לא".
ואז הוא אמר: "אתה אדם דעתן, שמשיג את מה שהוא רוצה". וגם חזה עתידות: "אתה תרצה בחו"ל".
עד לפני שלוש שנים וחצי, מאיר מסלטי (36) בכלל היה מאבטח חילוני של רשת בתי מלון באילת. היום הוא כבר יושב במשרד בראשון לציון, שקירותיו מכוסים במדבקות גדולות עם תמונות של שמיים ועננים, והבטחות לפריון, לזוגיות, לפרנסה, לשלום בית, להסרת עין הרע ועוד כישופים.
ניכר שהוא עוד צעיר בתחום. הנרות במשרדו הם נרות צבעוניים מאיקאה, לא כאלה שנראים כאילו עברו מדור לדור במשפחת מקובלים מסורתית. מאחוריו מודבקות תמונות של המפורסמים שאיתם נפגש – ענבל אור, גלעד שליט, אורן חזן, אלי ישי, ננסי ברנדס. האנשים שסיפקו לו את התהודה הציבורית.
מסלטי, או בשמו הנוכחי "המאיר לבריות", טוען שגילה את כוחותיו והוא מסייע לאנשים. הוא עלה לכותרות כשערך טקס "הסרת כישוף" לבקשת הוריו של הזמר דודו
אהרון, ציפורה ומשה, כדי לטהר את הרוחות בין הזמר למשפחתו, שיחסיהם עלו על שרטון בעקבות יחסיו עם שיר רוזנבלום.
בעקבות המפגש עם משפחת אהרון בינואר 2016 זכה מסלטי לתהודה תקשורתית רחבה, ומעמדו כיועץ רוחני, מקובל ובאבא בעלייה. הוא מקבל קהל שלושה ימים בשבוע, בימי שני, שלישי ורביעי, עד עשרה אנשים ביום. בימי ראשון וחמישי הוא מבצע טקסי טיהור, הסרת כישופים ועין הרע כמיטב הפולקלור המיסטי.
סביב גבר שבגד באשתו ובטוח שהוא מכושף מסדר "המאיר לבריות" מעגל נרות, ומבקש מהאיש לחלוץ נעליים ולצעוד בתוך המעגל. או אז הוא תוקע בשופר ו"מוציא את הכישוף דרך הזרת שברגל".

במקרה אחר הוא שולף מהבגאז' את "ערכת הסרת הכישופים" שלו, שנראית כמו ארגז כלים סטנדרטי. "בערכה יש לי פינג'אן וגזייה, עופרת שמתפוצצת מעל ראשו של המטופל, חומר הקרוי 'בכור', שמכיל צמחים, ועוד שלל דברים שאני מביא ממרוקו ומארצות אחרות. אני מחמם את הפינג'אן, והעשן מטהר את מרחבי הבית".
• • •
הוא נשוי לרבקה ואב לחוני (11) ולתאומים אור ואוריה (4). גדל בדימונה במשפחה מסורתית עם שמונה ילדים, למד בתיכון דתי. לפני הגיוס נסע לאילת ועבד כעוזר טבח. אחר כך התגייס למשמר הגבול, ובזמן השירות עבר תאונת דרכים קשה. "הייתי אמור לא להיות פה".
מה קרה?
"בירידות של סדום התהפכתי עם הרכב, איזה 20 או 30 פעמים. אמי ז"ל אמרה לי בילדותי שאני קרוי על שמו של רבי מאיר בעל הנס, ושאם אני במצוקה, אזעק 'אלהא דרבי מאיר ענני'. כשקרתה התאונה זה מה שצעקתי, ביחד עם 'שמע ישראל'. יצאתי בנס מהרכב הבוער, כמעט בלי פגע. עליתי על הכביש ונשכבתי, עד שרכב עצר והזעיק עזרה".
מסלטי השתחרר ממג"ב בגלל הטיפולים והטראומה. אחרי שנה של החלמה, חזר לאילת ועבד כמאבטח בקניונים, ולאחר מכן כמאבטח בבית מלון. בתוך שנתיים קיבל את תפקיד הקב"ט של רשת שכוללת חמישה מלונות בעיר.
את הכוחות שלו, הוא אומר, גילה הרבה לפני שחזר בתשובה. "במשך הרבה שנים קיבלתי מסרים על אנשים, והייתי אומר להם דברים על עצמם – והם היו נכונים. אנשים היו בשוק. פעם זה היה אדם שחיכה למשפט, ואמרתי לו שלא ידאג ושמעז ייצא מתוק, וכך באמת קרה. פעם זה היה אדם עם בעיה רפואית, שלא ידע על קיומה. ופעם זה היה הבעלים של המלון, שקיבלתי מסרים שלא טוב בשבילו לקנות עוד מלון, ושלבת שלו יש בעיה רפואית. הכל התברר כנכון. ככה זה עבר בין האנשים, מפה לאוזן".
גם את אשתו רבקה הכיר כך, בשנת 2003. "נהגתי להיכנס הרבה לצ'אטים באינטרנט. באחת הפעמים נתקלתי בה בצ'אט וכתבתי לה שאני יודע שהיא גרה בקומה שלישית, שיש לה ארבעה אחים, ושיש שוטר בבית. ידעתי את זה מתוך מסרים שקיבלתי.
"היא נבהלה, חשבה שאנחנו מכירים. הוכחתי לה שאנחנו לא מכירים, היא גרה באשקלון ואני בכלל גר באילת. כשדיברנו בטלפון אמרתי לה, 'את הולכת להיות אשתי ואם ילדיי'. היא היתה מופתעת. אמרה לי, 'מאיפה הבאת את זה'.
"במשך חודש שמרנו על קשר טלפוני. אחר כך נפגשנו באשקלון, ואז שוב באילת. אחרי חודשיים עברנו לגור ביחד באילת, ואחרי חצי שנה התחתנו".
החתונה עצרה את זרם הפונים. "נשים היו מתקשרות אלי לשאול על זיווג, והיא הרגישה לא נוח עם זה. נכנסה בה קנאה. אמרה שזה לא מתאים שמתקשרות, והחלטתי להפסיק עם זה. כל מי שהתקשר אמרתי לו שאני לא מתעסק עם זה יותר, ואפילו החלפתי מספר טלפון.
"בתחילת 2014 הלכתי לחדר כושר, ופתאום קיבלתי מסר שאומר, 'תכין את עצמך, אמא הולכת'. סיפרתי לאשתי. היא היתה מופתעת ועצובה, כי כבר הכירה את היכולות שלי, שמה שאני מקבל זה אמת. בתקופה ההיא נולדו לי תאומים, אבל אמא שלי לא זכתה לראות אותם. שבוע לפני פסח היא נפטרה.
"באחד הלילות אחרי השבעה ישנתי לבד בחדר מבודד בבית, כדי שהבכי של התינוקות לא יפריע לי ואוכל לתפקד בעבודה. פתאום אני שומע באוזן קולות חזקים של נחירות.
"חשבתי שאולי זה הילד הגדול. סובבתי את הראש, ואני רואה לידי את אמא שלי ואת סבתא שלי, זיכרונן לברכה. ואמא אומרת לי, 'קום, תַראה לי את המתוקים שלי'.
"קמתי כמו מהופנט, הלכתי לחדר והראיתי לה את הילדים. אני זוכר את עצמי אומר לעצמי, 'מה נסגר איתי?', נבהל ובורח חזרה למיטה. ואז אני שומע, 'קום! קום! אני צריכה אותך', וממש מרגיש שמשהו נוגע בי. מוריד את השמיכה, ושומע את אמא שלי אומרת, 'יודעים עליך משמיים. עזוב הכל, לך תעזור לאנשים', וסבתא מהנהנת לידה.
"אמרתי לה, 'איך אני אעזוב הכל? נולדו לי ילדים, לאן אלך?' והיא אמרה, 'יעזרו לך משמיים. להתראות, המאיר לבריות'. ונעלמה. אחרי זה לא ישנתי כל הלילה".
"בבוקר סיפרתי לאשתי, והיא אמרה: מה שתחליט, אני עומדת מאחוריך. החלטתי ללכת על זה. התחלתי להתחזק, זקן כבר היה לי ממילא מהשבעה, והשארתי גם את הכיפה. התחלתי ללכת לשיעורים במקום לחדר כושר, ושיניתי את אורח החיים. דיברתי עם כל האנשים שדיברו איתי בעבר, ואמרתי להם שאני חוזר לעזור לאנשים. ופתחתי עמוד פייסבוק".
השמועה עשתה לה כנפיים במהירות. "היו בערד אנשים שביקשו שאבוא לפגוש אותם ולעשות להם הסרות כישופים ועין הרע, וזה עבר מפה לאוזן".
ממה התפרנסת?
"בהתחלה לא ביקשתי כסף, אבל אנשים לא הסכימו. זרקו לי עשרה שקלים, 12 שקלים, זה היה משפיל. אתה יושב עם בנאדם שעה, מקבל אנשים עד 2 בלילה, ומקבל 500 שקלים. מה אני, קופת צדקה? אז התחלתי לעשות את זה יותר מסודר, עם משרד וקבלת קהל".

לכל מקובל או באבא יש תכונות וכוחות שייחודיים רק לו. "המאיר לבריות" מספר שלו יש שתיים כאלו: קבלת מסרים וראיית נפטרים. "את המסרים קשה להסביר, אני שומע את זה באוזן, 'תגיד לו ככה'. זה בתוך המוח, משהו מדבר אליך תוך כדי שיחה".
זה לא מפריע במהלך היום?
"במהלך היום אני יודע לנטרל את זה. משתדל להביא את זה רק בעבודה".
וראיית הנפטרים?
"אני יכול לשבת בארוחה, להסתכל על אדם אחר, ופתאום לראות לידו נפטר. כשאני פוגש אנשים, אני רואה נפטרים שקשורים אליהם, שבאים ומעבירים להם מסרים".
איך נראים הנפטרים?
"כמו שנראו לפני הפטירה. רק אתמול ישבה פה בחורה אתיופית, שסבתא שלה נפטרה לפני שנתיים. הסבתא באה לפה כדי להודיע שהיא לוקחת את הדוד של הבחורה, ולבקש מהבחורה שתגיד לאמא שלה להשלים עם אחיה לפני שימות.
"הבחורה בכתה, לא הבינה מאיפה ידעתי, ואמרה שזה נכון, שהם לא מדברים כבר הרבה זמן ושעכשיו יש לו בעיות ברגליים. היא רוצה שאמא שלה ודוד שלה ישלימו. צריך להבין, אני לא עושה סיאנסים, לא מעלה נשמות. אם יורד נפטר, אני רואה ושומע אותו".
בתחילת 2016 הוזמן מסלטי לבית הוריו של הזמר דודו אהרון, כדי לפתור את הסכסוך בין הזמר וזוגתו דאז לבין הוריו. הסכסוך קיבל הד ציבורי רחב בעקבות ראיונות שהעניקה האם, ובהם טענה כי בת הזוג מרחיקה את בנה מהוריו. מסלטי הגיע לבית ההורים וערך "טקס הסרת כישוף". למרות זאת, הזמר ובת זוגו הודיעו על אירוסיהם.
אלא שחודשים ספורים לאחר מכן נפרדו השניים, ומסלטי מפרש זאת כהוכחה להצלחתו. "יש היגיון בחיים. בנאדם אוהב את האישה מאוד, ורב עם כל העולם – עם אמא שלו, עם המשפחה שלו, עם האמרגן שלו. מתנתק מכולם. ואז בא בנאדם, קוראים לו מאיר, עושה ברכות, עושה טיהור, עם כוונות על התמונה, והבנאדם מקבל מסר. שבוע אחרי זה הוא שולח זר פרחים לאמא שלו, אחרי חודשים שלא דיברו.
"ואז הוא מתארס, וכולם יורדים עלי, 'איך נפלת', ואני יודע שעשיתי את הפעולה שלי. ופתאום, רגע לפני החתונה, הם נפרדים. אז היה כישוף? אז הסרתי אותו? תגיד אתה".
ובכל זאת, דודו אהרון לא היה אסיר תודה.
"הורדתי ממנו את הכישוף, ובסוף אני יצאתי אשם. הוא טען שבאתי עם צלם ועשיתי פרסום על הגב שלהם. זה לא נכון, אפילו לא הכרתי אותו, לא ידעתי שהוא זמר. מישהו ביקש שאבוא כי האמא במצב קשה. עשיתי את זה בחינם, כדי לעזור להם, ובסוף לא רק שאני לא מקבל תודה, הוא עוד נתן הוראה שמי שידבר איתי או יפנה אלי, הוא לא ידבר איתו לעולם".
איך אתה יודע שהוא היה מכושף?
"לא ידעתי. לא פגשתי אותו פנים מול פנים, עשיתי טיהור. אם אין כישוף, הוא היה חוזר לבית הוריו. אם הוא חזר, סימן שהיה כישוף והורדתי אותו".
אז מה ההבדל בין אהבה לכישוף?
"אהבה זה כשגבר מתאהב באישה, אבל הוא לא מאבד את עצמו. בכישוף אתה מאבד את עצמך. רב עם כולם, יש דפיקות לב, סחרחורות, התקפי חרדה. יש סימפטומים, אתה נהיה אלים, אגרסיבי לסביבה שאוהבת אותך. כשאתה רק מאוהב, אתה לא מאבד את עצמך".
דודו אהרון סירב להגיב.
עם הוריו של דודו אהרון בטקס "הסרת הכישוף" המפורסם. "בסוף הוא באמת נפרד ממנה"
מה היה הקשר שלך עם ננסי ברנדס, אני שואל אותו, והוא משיב: "היו לו בעיות בחיים האישיים, הוא עבר תקופה קשה בבריאות, בזיווג. חיברו בינינו, ניסיתי לעזור לו, אבל לא יכולתי כל כך. הוא אדם טוב, מאמין במקובלים, ברבנים, יש לו יראת כבוד".
וגלעד שליט וחברתו?
"צד שלישי הפגיש בינינו. ראיתי עליו חתונה. אני יודע שהוא עוד לא נשוי ועוד לא הציע לה, אבל ראיתי שהם יתחתנו. הם צחקו ולא רצו שאדבר איתם על זה, אבל זה מה שראיתי. יש לו בת זוג מדהימה. והם גם צפויים לעבור דירה".
פגישה עם מסרים פחות טובים היתה לו עם ענבל אור. "הזמינו אותי שלושה חודשים לפני ההתרסקות שלה. ישבתי וחיכיתי שהיא תסיים לדבר בטלפון, ובינתיים אני מקבל מסרים שבתוך ארבעה חודשים היא נופלת קשה, כלכלית, וגם שהתקשורת תצלוב אותה. אני רושם לה את הדברים האלה, היא צוחקת, מחייכת אלי ואומרת לי, 'לך תקבל עוד מסרים ותחזור'. אמרתי, בסדר, יכול להיות שזה לא הזמן, והלכתי".
"המאיר לבריות" מנסה את מזלו גם בעולם הפוליטי. "הבת של הרב עובדיה יוסף, רבקה צ'יקוטאי, תמכה בבחירות האחרונות להסתדרות באבי ניסנקורן ושאלה אותי מה תהיה התוצאה. קיבלתי את המסר שניסנקורן ייבחר, וכך היה".
לעומת זאת, במאבק על ראשות מפלגת העבודה מסלטי נפל חזק. שיחה שלו עם עמיר פרץ, שבה מבטיח מסלטי שפרץ יהיה היו"ר, תועדה והופצה – והתגלתה ככישלון צורב.
"יש לי 95 אחוזי הצלחה בכל המקרים שאני מטפל בהם. קורה שיש מקרים בודדים שלא מצליח, זה יכול לקרות בגלל שאדם לא ממלא את ההוראות שנתתי לו, יכול להיות שדברים השתנו ברגע האחרון, אולי דמעה אחת שהזילה אמו של אבי גבאי שינתה את כל מה שנכתב בשמיים. זה יכול להיות.
"ביקשתי להיפגש עם אלי ישי, כי קיבלתי עליו מסר חזק ורציתי להעביר לו אותו באופן אישי. אני יכול לומר שהוא יחזור ובגדול, ואפילו לממשלה. אמרתי לו את זה, והוא אמר: 'נחכה ונראה'".

No comments:

Post a Comment